Search

מת העיתונאי איתן ליפשיץ - הארץ

מת העיתונאי איתן ליפשיץ - הארץ

העיתונאי והמגיש הוותיק בתחנת גלי צה"ל, איתן ליפשיץ, מת בליל שבת בגיל 75. ליפשיץ מילא תפקידים שונים בתחנה הצבאית מאז שנות ה–70. הוא היה ממייסדי התוכנית "שעה קלה על כלכלה" וערך והגיש אותה, והיה ממגישי התוכנית "707", תוכנית המאזינים "יש עם מי לדבר" ו"מחשבות בע"מ", שאותה הגיש עד לאחרונה.

מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, מסר כי "גלי צה"ל כואבת את לכתו של איתן ליפשיץ, מהקולות הבולטים והנחרצים שליוו את שידוריה לאורך השנים. מטובי העיתונאים, שלפני הכל התאפיין בנעם הליכות וחדות מחשבה. יהי זכרו ברוך".

משה שלונסקי, לשעבר מפקד גלי צה״ל ומגיש "מחשבות בע"מ" לצד ליפשיץ, ספד לו: "גלי צה"ל נפרדת מעיתונאי, איש עסקים וחובב תרבות אדוק. לאורך שנים בלט בתחנה בפתיחות, באומץ, ביכולת לבקר כל מוסד או אישיות ובאהבת ארץ ישראל ומדינת ישראל על כל מוסדותיה, ללא מורא ופחד. תמיד בלט ביחס חם לחיילים הצעירים וגידל תחתיו שורה של עיתונאים ואחרים, שפנו לתחומים אחרים והצטיינו בהם. שנים ארוכות שמר עמם על קשר. גלי צה"ל נפרדת היום מעיתונאי אמיץ, מקצוען, אישיות צבעונית מקורית ונדירה במקומותינו".

אהוד גרף, שדר גלי צה"ל, אמר על ליפשיץ: "ככל שהכרתי אותו הוא אהב את הספר, הציור והמוזיקה. הוא היה כלכלן בהשכלתו, עיתונאי ושדר ומאוחר יותר איש עסקים. את כל אלה ליוותה תדיר אהבתו הגדולה לאמנות לסוגיה. תשלובת אנושית לא שכיחה".

ח"כ צביקה האוזר (כחול לבן), חבר של משפחת ליפשיץ, מסר: "איתן היה בעל אישיות כובשת. הוא בלט תמיד כמגדלור של ידע, תפיסות עולם וראייה ציונית פטריוטית במובן הרחב והמלא של המלים. הוא היה מגזע נפילים הולך ונעלם ממנו למדנו משמעותם של אידאות ורעיונות. עכשיו נותר רק להתגעגע".

ליפשיץ נולד ב–1944 בשכונת מונטיפיורי בתל אביב וגדל בעיר. כנער הצטרף לתנועת הנוער העובד והלומד ובצבא שירת בגדוד 50 של הנח"ל ובחטיבת הצנחנים. במלחמת יום הכיפורים היה בצוות של אריאל שרון וצלח איתו את תעלת סואץ. ב–1965 התחתן עם תמר גיבלי. לבני הזוג נולדו שלוש בנות. הם נפרדו ומאז 1990 ועד 2015 היה ליפשיץ בן זוגה של ליהי חנוך.

בראשית דרכו בעיתונות היה כתב העיתון הירושלמי "שער" ובהמשך הצטרף לצוות יומן החדשות "היום הזה" בקול ישראל. בשנות ה–70 היה הכתב הכלכלי של "הארץ" וב–1983 החל לפעול כיזם פרטי ושידר (ללא שכר) בשלל תוכניות בגלי צה"ל. את התוכנית "מחשבות בע"מ" הגיש עד השנה שעברה, אז פרש מהתחנה בגלל מחלת הסרטן. 

בתו, אסנת כהן ליפשיץ, אמרה ל"הארץ" שאביה נהנה מאוד מהשיחות עם המאזינים ברדיו. לדבריה, הוא היה אוהד מושבע של מוזיקה קלאסית וברשותו היה אוסף רחב של אמנות מקומית. ליפשיץ הותיר אחריו אשה, אחות, שלוש בנות ושישה נכדים.



2019-12-22 09:40:02Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMWh0dHBzOi8vd3d3LmhhYXJldHouY28uaWwvZ2FsbGVyeS9tZWRpYS8xLjgyOTU4NTDSATVodHRwczovL3d3dy5oYWFyZXR6LmNvLmlsL2FtcC9nYWxsZXJ5L21lZGlhLzEuODI5NTg1MA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "מת העיתונאי איתן ליפשיץ - הארץ"

Post a Comment

Powered by Blogger.